צפו: וְשַׂמְּחֵנוּ בְּתִקּוּנוֹ • התפרעויות אלימות בהר הבית

    בנצי ליזרוביץ | צילום: חטיבת דובר המשטרה 4 Comment on צפו: וְשַׂמְּחֵנוּ בְּתִקּוּנוֹ • התפרעויות אלימות בהר הבית
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לאירועי ערב חג הסוכות בהר הבית, במהלכם התפרעו צעירים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, וזאת על אף הפעולות שנעשו במטרה לאפשר למתפללים מוסלמים להגיע בחופשיות להר הבית, ללא מגבלת גיל במטרה לאפשר להם לחגוג את חג הקרבן, הוחלט אתמול בערב על הגבלת גיל המתפללים המוסלמים שייכנסו להר הבית על מנת לשמור על בטחון הציבור.

    קבוצת הפורעים התבצרו בתוך מסגד אל אקצא, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד ואף הקימו מחסומים ברחבה המובילה אליו.

    משטרת ירושלים קיימה פעילות הידברות ממושכת עם הנהלת הווקף במטרה לאפשר להם לפרק את הביצורים ולהוציא את הפורעים שהתבצרו במהלך הלילה במסגד מתוך כוונה להפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים והתפילות בהר.

    לאחר שמוצו כל הנסיונות להשיב בדרכי דיאלוג ושתוף פעולה את השקט והבטחון להר הבית, לרבות הידברות ערה עם הנהלת הווקף במטרה שיקראו לשיקול הדעת, יחזירו את הסדר ויוקיעו את מעשי האלימות במקום הקדוש, לא נותר אלא ליזום מהלך לתפיסת האמצעים המסוכנים שנועדו לפגוע במבקרים ובשוטרים ובכלל לסכן את חייהם.

    כוח המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי נכנס להר הבית סמוך לשעה 06:45, רעולי הפנים שיידו אבנים ובקבוקים נמלטו לתוך המסגד המבוצר ועמוס מגוון אמצעים מסוכנים שהכינו מבעוד מועד.

    מתוך מסגד אל אקצא השליכו הפורעים לעבר השוטרים והלוחמים בקבוקי תבערה רבים שהתנפצו, התלקחו וגרמו לאש בפתח המסגד, בנוסף הושלכו מתוך המסגד בקבוקים עם חומר לא מזוהה ונורו זיקוקים, פעולות המעידות על הפיכת המסגד למחסן אמצעים מסוכנים בעל פוטנציאל קטלני כלפי מתפללים תמימים ושוטרים.

    המשטרה הציבה בפתח המסגד, אמצעי המונע את מעבר האבנים והאמצעים המסוכנים המושלכים מהמסגד, יחד עם צוות אבטחה משטרתי והר הבית נפתח לביקורים בשעה היעודה ובמסלול מלא.

    אירועים בטחוניים בירושלים
    1. סמוך לשער המג׳לס בעיר העתיקה נעצרו שני ערבים שתקפו שוטרים. שוטר נפגע קל וטופל ע״י צוות רפואה משטרתי. העצורים הועברו לחקירה במרחב דוד.

    2. בסמוך לשער השבטים התקהלו ערבים וניסו לתקוף שוטרים. פוזרו תוך שימוש באמצעים. אין נפגעים.

    על פי נתוני המשטרה במהלך היום סיירו בשטח הר הבית כ – 728 מבקרים מהם 685 תיירים.

    תגובת המשטרה
    מפקד המחוז, ניצב אדרי שיבח את השוטרים ואמר ״הנחישות והמסירות של השוטרים ולוחמי מג״ב למשימתם, איפשרה לשמור על שגרת הביקורים בהר הבית. השוטרים והלוחמים פעלו באומץ וראויים לכל הערכה״.

    מפקד המחוז עוד הוסיף כי ״לא יעלה על הדעת שקבוצת מתפרעים תחלל מקום קדוש תסכן חיי אדם ותפגע ברגשות הציבור באין מפריע וללא דין״.

    משטרת ירושלים מבהירה ומדגישה כי תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, תניח ידה על הפורעים ותפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עימם.

    משטרת ירושלים ממשיכה בהיערכותה המוגברת בכל רחבי העיר, בדגש למקומות הומי קהל, מוקדי החיכוך, סביב העיר העתיקה, הסימטאות והצירים המובילים לכותל המערבי, במטרה לשמור על בטחון תושבי העיר ומבקריה הרבים.

    IMG-20150928-WA0008

    IMG-20150928-WA0007

    IMG-20150928-WA0004

    IMG-20150928-WA0005

    IMG-20150928-WA0006

    IMG-20150928-WA0002

    IMG-20150928-WA0001

    IMG-20150928-WA0009



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צריך פשוט להשמיד אותם ולהפסיק את הסיומות המטופשים לעצור את אפשרויות הזריקה שלהם.
      צריך לשרוף אותם בתור תחליף דלק.זה חסכוני יותר
      אנרגיה אדומה

    2. 1

      אנחנו צריכים להפסיק לעלות להר הבית אנחנו בגלות תבינו!!!!!!!!!!!